O Nas

Dyrektor

Monika Drojewska

Wice-Dyrektor

Bożena Łapińska
Paulina Waszczuk

Kierownik Gospodarczy

Agnieszka Wierzba

Starszy specjalista

Joanna Karpińska

Specjalista

Magdalena Zgórzak

Sekretarka

Monika Olszewska

Sekretarka

Edyta Borkusewicz

Kierownik kuchni

Małgorzata Kostro

Intendent

Magdalena Kołodziejek

 

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PLASTUSIOWEGO PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 414 W WARSZAWIE  NA LATA 2014-2019 (wyciąg)

Edukacja jest sferą życia publicznego, która mniej lub bardziej angażuje większość obywateli kraju: rodziców, uczniów, nauczycieli, pracowników administracji państwowej i samorządowej – osoby, które – formalnie z tą dziedziną życia nie muszą być związane – jednak zdają sobie sprawę, że – „takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie”.[1] Dlatego też  Dyrektor Przedszkola powinien być Liderem Edukacji. Liderem,  który w środowisku lokalnym potrafi wyjść poza pewne schematy i zachęcić do aktywnych działań wszystkich tych, dla których przyszłość polskiego systemu oświaty nie jest rzeczą obojętną.

Dlatego też, koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola akcentuje potrzebę budowania dobrych, partnerskich relacji ze wszystkimi grupami interesariuszy co w efekcie wpływa pozytywnie na proces doskonalenia, wydobywania i wzmacniania tego, co w ludziach najlepsze a w efekcie przynosi korzyści placówce i jej wychowankom. Zwraca uwagę na aspekt dziecka w przedszkolu, tak aby nasi wychowankowie myśleli o naszej placówce: „moje przedszkole to mój drugi dom, bo stawia na mnie, na moje szczęśliwe dzieciństwo i na mój wszechstronny rozwój”.

Nasze Przedszkole, to miejsce, w którym dzieciom jest dobrze. W którym lubią przebywać, dobrze się czują. Dużo się śmieją, mało płaczą. Rozwijają się, rozkwitają…

Nasze przedszkole:

  • wspomaga dzieci w rozwijaniu uzdolnień,
  • buduje system wartości tak, aby dzieci orientowały się co jest dobre a co złe,
  • kształtuje odporność emocjonalna niezbędną do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach,
  • rozwija umiejętności społeczne, niezbędne w poprawnych relacjach z rówieśnikami i dorosłymi,
  • troszczy się o zdrowie i sprawność fizyczną dzieci,
  • buduje wiedzę o otaczającym świecie,
  • wprowadza dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijało umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, sztukę, małe formy teatralne,
  • kształtuje u dzieci poczucie przynależności społecznej i postawy patriotycznej.
[1] Sławomir Leśniewski, Jan Zamoyski. Hetman i polityk, Bellona, Warszawa 2008, s. 147