Gr. VII Pandy

Co porabiają Pandy w styczniu?

  1. Witamy Nowy Rok
  2. Co można robić zimą?
  3. Święto Babci i Dziadka
  4. Zimowe mistrzostwa sportowe

 

  • zapoznanie dzieci ze zjawiskiem różnic czasowych (dwie półkule Ziemi);
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu; rozwijanie umiejętności rozumienia pojęcia czas;
  • utrwalenie informacji o cykliczności pór roku;
  • rozwijanie postrzegania wzrokowego poprzez wskazywanie różnic pomiędzy obrazkami;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez utrwalenie znajomości nazw miesięcy w roku i informacji o ich przemienności
  • doskonalenie umiejętności rozumienia przysłów;
  • utrwalenie nazw dni tygodnia i ich przemienności;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wskazywanie różnic pomiędzy wyrazami związanymi z zimowym krajobrazem;
  • wprowadzenie liczby i cyfry 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym;
  • wprowadzenie litery U, u; doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem czytanego tekstu; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: koło i trójkąt; rozwijanie umiejętności matematycznych i percepcji wzrokowej poprzez segregowanie, rozdzielanie symboli graficznych według przyjętego kryterium;
  • odtwarzanie rytmów ruchowo-słuchowo-wzrokowych; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
  • doskonalenie postawy szacunku wobec osób starszych; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
  • rozwijanie umiejętności manualnych przy wykonywaniu upominku dla babci;
  • określanie kierunków na kartce papieru;
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej;
  • wprowadzenie litery S, s; określanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw;
  • przypomnienie zasad bezpiecznej zimowej zabawy;
  • wprowadzenie liczby i cyfry 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym;
  • doskonalenie pamięci; rozwijanie sprawności dużej motoryki poprzez uczestnictwo we wspólnych zabawach ruchowych;
  • rozwijanie umiejętności współpracy i stosowania zasad fair play podczas zawodów grupowych; tworzenie i nazywanie zbiorów obiektów według określonych 2–3 cech.
Font Resize