Gr. IX Koale

Co porabiają Koale w kwietniu?

Temat 1: „Siły przyrody”

  • Kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody.
  • Poznanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii, wdrażanie do dbania o środowisko naturalne.
  • Zabawy badawcze z globusem.
  • ćwiczenie przeliczania, operacje na zbiorach zastępczych podczas zabawy matematycznej „Ile kamieni jest w pudełku.
  • Wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych, nauka piosenki pt: „Woda”.
  • Rozwijanie wyobraźni podczas zabawy plastyczno – technicznej „Akwarium”.
  • Rozwijanie motoryki dużej podczas gimnastyki.
  • Zabawy dowolne na świeżym powietrzu.

Temat 2: „Cztery żywioły”

  • Poznanie czterech żywiołów „powietrza”, „ziemi”, „ognia” i „wody”
  • Kształtowanie poczucia szacunku do sił przyrody,
  • Dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu.
  • Poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty.
  • Zabawy matematyczne „Co jest ciężkie a co lekkie”
  • Nauka piosenki „Krakowiaczek przedszkolaczek”
  • Zabawy plastyczne „Ognisko”
  • Zabawy ruchowe przy muzyce, nauka tańca żywiołów.
  • Ćwiczenie motoryki dużej podczas zabawy ruchowej z chustami.
  • Kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych podczas ćwiczeń gimnastycznych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne na przedszkolnym placu zabaw.

Temat 3: „Książka moim przyjacielem”

  • wzbogacanie wiedzy na temat: Jak powstają książki?
  • uświadamianie co to jest biblioteka, księgarnia, czym różnią się te dwa miejsca;
  • utrwalanie pojęć: autor, tytuł, wydawnictwo, pisarz, drukarz;
  • uświadamianie jak pisało się książki kiedyś i jak dziś się to robi;
  • wykonywanie okładki do książki, zabawy plastyczne;
  • nauka piosenki pt: „Piosenka o książeczce”
  • Wykonanie zakładek do książki zabawy plastyczno techniczne.
  • Poznanie przepisu na papier czerpany.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie motoryki dużej.
  • Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

Temat 4: „Baśnie, bajki i legendy”

  • Uświadamianie co to są baśnie, bajki i legendy i czym się od siebie różnią.
  • Poznanie pojęcia „morał”.
  • Słuchanie legendy „O smoku wawelskim”
  • Przeliczanie w zakresie 10. Dopasowywanie liczmanów.
  • Utrwalanie pojęcia „para”.
  • Zabawa plastyczna wykonywanie zwierząt do znanego wiersza „Stefek Burczymucha”.
  • Rozwijanie motoryki małej podczas zabawy plastyczno – technicznej „Złota rybka”
  • Zabawy muzyczno – ruchowe przy utworze Ludwiga van Beethovena „Marsz turecki”
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie życia owadów.
  • Przystąpienie do programu profilaktyki chorób zakaźnych pt: „Więcej wiem mniej choruję”
Font Resize