Gr. VI Wróbelki

Co porabiają Wróbelki w kwietniu?

Temat kompleksowy: Wielkanoc

  • Przybliżenie tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Kształtowanie kompetencji czytelniczych poprzez zabawy dydaktyczne.
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych.
  • Przybliżenie sensu równości i nierówności, posługiwanie się znakami <, >, =.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych.
  • Wdrażanie do przejawiania troski w stosunku do zwierząt.
  • Zwrócenie uwagi na naturalne środowisko życia zwierząt hodowlanych.
  • Zrozumienie przeznaczenia miejsca jakim jest wiejskie podwórko, zwrócenie uwagi na miejsca takie jak: stajnia, kurnik, obora, stodoła.
  • Zwrócenie uwagi na to, co mamy dzięki zwierzętom: mleko, ubrania, mięso, jaja.
  • Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, układanie sylwet zwierząt z użyciem klocków w kształcie figur geometrycznych.

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty

  • wzbogacanie wiedzy o ptakach
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • wzbudzanie zainteresowania muzyką klasyczną
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie sprawności rąk
  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • utrwalanie nazw kolorów
  • ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania

Temat kompleksowy: Szanujemy środowisko, w którym żyjemy

  • Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.
  • Uświadomienie konieczności chronienia przyrody oraz dbania o środowisko.
  • Wdrażanie do poszanowania czystości.
  • Uświadamianie potrzeb segregowania śmieci.

Temat kompleksowy: Dzięki zmysłom poznajemy świat

  • Zapoznanie się ze zmysłami: wzroku, słuchu, smaku, w ęchu i dotyku,
  • Przedstawienie budowy ucha, języka, oka, nosa,
  • Usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej,
  • Usprawnianie małej i dużej motoryki,
  • Opisywanie przedmiotów za pomocą dotyku, smaku, węchu, wzroku.

 

 

Font Resize