Gr. V Jeżyki

Co porabiają Jeżyki w kiwetniu?

Temat kompleksowy: „Wiosenne powroty”

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadań,
  • zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi wiosną do Polski,
  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych ptaków, ich budowy i upierzenia,
  • wzbogacanie wiadomości na temat wyglądu i zwyczajów bociana,
  • rozwijanie wyobraźni twórczej,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • zapoznanie ze zwyczajami kukułki,
  • rozwijanie sprawności manualnych poprzez wykonywanie prac plastyczno – konstrukcyjnych,
  • aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej.

Temat kompleksowy: „Wiosna na wsi”

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • zapoznanie z pracą rolnika,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • ustalenie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych,
  • zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie osobników – dorosłego i młodego,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • przełamywanie nieśmiałości i lęku przed wystąpieniami publicznymi,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Temat kompleksowy: „Baśnie, bajki i bajeczki”

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, określanie charakteru muzyki,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
  • ćwiczenie spostrzegawczości,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów,
  • poznawanie literatury dziecięcej,
  • wzbogacenie słownictwa czynnego dzieci.

Temat kompleksowy: „Dbamy o przyrodę”

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • kształtowanie postawy proekologicznej,
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
  • rozwijanie zdolności skupiania uwagi,
  • rozwijanie koncentracji,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • zachęcanie do dbania o środowisko,
  • poznawanie właściwości fizycznych wybranych odpadów,
  • kształtowanie nawyków ekologicznych,
  • rozwijanie umiejętności manualnych i wyobraźni twórczej,
  • utrwalanie sposobów na temat sposobów ochrony przyrody,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

Font Resize