Gr. V Jeżyki

Co porabiają Jeżyki w styczniu?

Temat kompleksowy: Nowy Rok się właśnie zaczął, więc z radości wszyscy skaczą!

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • dostrzeganie następstw dnia i nocy;
  • tworzenie prac plastycznych według własnego pomysłu;
  • zapoznanie z kalendarzem;
  • poznawanie nazw miesięcy oraz dni tygodnia;
  • wymienianie w prawidłowej kolejności nazw pór roku;
  • poznawanie sensu przysłów dotyczących miesięcy;
  • granie na instrumentach ze zmienną dynamiką;
  • kultywowanie zwyczaju powitania Nowego Roku;

Temat kompleksowy: Mijają dni, miesiące, lata.

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • zachęcanie do składania życzeń;
  • dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej;
  • rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy z dziećmi w różnym wieku;
  • dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie;
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej;
  • wzbogacenie wiedzy na temat tekstów literackich;
  • utrwalenie wiedzy na temat swojego wieku;

Temat kompleksowy: Zima i zwierzęta.

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • poznawanie sposobów pomagania ptakom zimą;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków;
  • rozwijanie intuicji geometrycznej;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • rozwijanie postaw proekologicznych;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej;
  • rozwijanie kompetencji językowych;
  • zachęcanie do dokarmiania zwierząt;
  • poszerzanie wiedzy dotyczącej dokarmiania zwierząt zimą;

Temat kompleksowy: Babcia i dziadek

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie więzi z rodziną,
  • kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie słuchu muzycznego, umiejętności wokalnych oraz pamięci słuchowej;
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości;
  • wzbudzanie zainteresowania zabawami z czasów dzieciństwa babć i dziadków;
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5 z zastosowaniem liczebników głównych;
Font Resize