Gr. II Żabki

Co porabiają Żabki w styczniu?

Tydzień 1: „Płynie czas”:

  • kształtowanie poczucia szacunku wobec ludzi starszych;
  • poznanie tradycji związanych z mijającym rokiem;
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7 w sytuacjach życiowych;
  • uwrażliwienie na zmianę tempa, rytmu;
  • utrwalenie wiadomości i umiejętności dotyczących upływu czasu i sposobu jego pomiaru;
  • utrwalanie wiadomości dotyczących następstw lat, pór roku, miesięcy, dni tygodnia, pór dnia.

Tydzień 2: „Sport to zdrowie”:

  • kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka;
  • operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych;
  • kształtowanie słuchu fonematycznego;
  • zachęcanie do dzielenia się z innymi swoją wiedzą i spostrzeżeniami;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych;
  • rozwijanie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
  • kształtowanie właściwych postaw dotyczących bezpieczeństwa.

Tydzień 3: „Młodsi i starsi”:

  • kształtowanie poczucia szacunku w stosunku do osób starszych;
  • operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny oraz zachęcanie do pomocy osobom starszym;
  • nabywanie umiejętności współdziałania;
  • wyrażanie radości z możliwości robienia niespodzianek dla najbliższych;
  • nabywanie umiejętności planowania pracy oraz przedstawiania jej efektów.

Tydzień 4: „Dbam o zdrowie”:

  • poznawanie symboli igrzysk olimpijskich;
  • poznawanie procesu powstawania kazeiny;
  • rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i definiowania;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i poznawanie zasad zdrowego stylu życia;
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.
Font Resize