Gr. XI Rysie

Co porabiają Rysie w kwietniu?

 

TYDZIEŃ I: „TAJEMNICE ŚWIATA”

  • kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy;
  • poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • zachęcanie do zdobywania wiedzy;
  • kształtowanie właściwej postawy ciała;
  • utrwalenie nazw środków lokomocji;
  • rozwijanie logicznego myślenia;
  • rozwijanie słuchu fonemowego;
  • ćwiczenie sprawności manualnej;
  • wprowadzenie litery “W, w”;
  • wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych;
  • kształtowanie kompetencji cyfrowych;
  • nabywanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 7;
  • rozwijanie umiejętności porównywania wielkości;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości melodii;
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych;

TYDZIEŃ II: „MALI ODKRYWCY”

  • wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych;
  • operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop;
  • poznawanie świata różnymi zmysłami;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • kształtowanie właściwej postawy ciała;
  • rozwijanie słuchu fonemowego; wprowadzenie litery „P, p”;
  • czytanie globalne wyrazu parasol;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7;
  • ćwiczenie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż;
  • rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia;
  • rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych.

TYDZIEŃ III: „KSIĄŻKA MÓJ PRZYJACIEL”

  • kształtowanie szacunku do książek;
  • rozumienie roli książki w życiu codziennym;
  • poznanie różnych rodzajów książek;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • kształtowanie właściwej postawy ciała; ćwiczenia przeciwko płaskostopiu;
  • poznanie świata różnymi zmysłami;
  • rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia;
  • poznawanie roli książki w życiu codziennym;
  • rozwijanie motoryki małej;
  • przewidywanie następstw wydarzeń;
  • poznanie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-ruchowych oraz plastycznych;
  • poznanie pojęcia: orkiestra, dyrygent;
  • nazywanie podstawowych instrumentów muzycznych;
  • nauka pracy zgodnie z instrukcją;
  • utrwalenie pojęć związanych z instrumentami muzycznymi;
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej roli, rodzajów i znaczenia książek;

 TYDZIEŃ IV: „DBAMY O NASZĄ PLANETĘ”

  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
  • pobudzanie odpowiedzialności za środowisko;
  • doskonalenie słuchu fonemowego;
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • rozwijanie umiejętności przewidywania następstw;
  • doskonalenie umiejętności segregacji śmieci;
  • wprowadzenie pojęcia recyklingu;
  • kształtowanie właściwej postawy ciała;
  • rozwijanie wielu grup mięśniowych;
  • ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej;
  • rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza, poczucia  odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia;
  • doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń;
  • wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska;
  • doskonalenie rozumienia pojęć matematycznych dotyczących objętości;
Font Resize