Gr. XI Rysie

Co porabiają Rysie w styczniu?

TYDZIEŃ I:  „Sport to zdrowie”

  • Kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • poszerzanie wiadomości dotyczących dyscyplin sportowych;
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz zdrowej rywalizacji;
  • poznanie litery N,n;
  • utrwalenie umiejętności łączenia w pary;
  • utrwalenie poznanych liter;
  • kształtowanie słuchu fonematycznego, czytanie globalne wyrazu nos;
  • zachęcanie do dzielenia się z innymi swoją wiedzą i spostrzeżeniami;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych;
  • zachęcanie do samodzielnego rozwiązywania problemu;
  • rozwijanie małej motoryki;
  • rozwijanie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
  • kształtowanie właściwych postaw dotyczących bezpieczeństwa;
  • kształtowanie właściwej postawy ciała;

TYDZIEŃ II:  „Co można robić zimą?”

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej- słuchowej;
  • rozwijanie umiejętności nazywania emocji;
  • poszerzenie wiedzy na temat obszarów polarnych;
  • doskonalenie kompetencji matematycznych- laterializacja, kodowanie;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń;
  • doskonalenie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków;
  • doskonalenie umiejętności przewidywania;
  • rozwijanie motoryki dużej i małej;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw;
  • utrwalenie poznanych cyfr;
  • doskonalenie kompetencji matematycznych;
  • doskonalenie ekspresji twórczej;
  • rozwijanie zdolności manualnych;
  • rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu; wdrażanie do  dbałości o higienę, ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);
  • przebywanie na świeżym powietrzu;
  • uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

TYDZIEŃ III: „Młodsi i starsi”

  • Kształtowanie poczucia szacunku oraz opiekuńczości w stosunku do osób starszych;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny oraz zachęcanie do pomocy osobom starszym;
  • kształtowanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie słownika czynnego dzieci do samodzielnego rozwiązywania problemów;
  • kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • kształtowanie pojęcia liczby;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych;
  • zachęcanie do samodzielności;
  • nabywanie umiejętności współdziałania, wyrażanie radości z osiągniętych efektów;
  • wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach twórczych;
  • rozwijanie sprawności ogólnej;
  • kształtowanie właściwej postawy ciała;
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • zachęcanie do samodzielności i poszukiwań w rozwiązywaniu problemów.

TYDZIEŃ IV: „Dbam o zdrowie”

  • Realizacja programów edukacyjnych: „Uważne jedzenie” i „Przez śmiech po zdrowie- pokonaj wirusa”;
  • Poznanie symboli igrzysk olimpijskich;
  • rozwijanie sprawności fizycznej w trakcie zabaw i ćwiczeń;
  • poznanie głoski „s”;
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej wyrazów;
  • rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi;
  • poznawanie symboli na metkach ubrań;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i definiowania;
  • poszerzanie wiedzy o rodzajach sportowego obuwia i amortyzowania uderzeń poprzez stosowanie różnych materiałów;
  • zapoznanie ze światem mikroorganizmów oraz ich wpływem na zdrowie; wdrażanie do stosowania profilaktyki;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych- poznanie zasad zdrowego stylu życia;
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.
Font Resize