Gr. X Kangurki

Co porabiają Kangurki w kwietniu?

Temat 1: „Tradycje wielkanocne”

  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie ilustracji.
  • Poznawanie tradycji wielkanocnych.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas wykonywania zadań technicznych.
  • Zozwijanie zdolności muzycznych; nauka piosenki „Śmigus – dyngus”.
  • Zabawy plastyczne, wykonywanie ozdób wielkanocnych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej; ćwiczenie równowagi i zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach ruchowych.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 8.
  • Zabawy swobodne na przedszkolnym placu zabaw.

Temat 2: „Z kulturą za pan brat”

  • Kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej.
  • Nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu

Codziennym.

  • Poznanie nowych pojęć: kultura masowa, kultura materialna, kultura fizyczna, kultura ludowa.
  • Utrwalanie wiadomości jak zachowywać się w kinie, teatrze, czy na koncercie.
  • Wykonywanie plakatu do ulubionego filmu – zabawy plastyczne.
  • Słuchanie muzyki poważnej – zabawa w koncert.
  • Nauka piosenki „Grzeczne słówka”.
  • Zagadki słuchowe. Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Doskonalenie koordynacji ruchowej.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Temat 3: „Jesteśmy kulturalni”

  • Utrwalanie wiadomości jak prawidłowa zachowywać się przy stole, czy w sklepie.
  • Poznanie i wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy pt: „Kwoka”.
  • „Przyjmujemy gości” – zabawa dydaktyczna.
  • Poznawanie pojęcia ekokultura.
  • Tworzenie wystawy sklepowej zabawy plastyczne.
  • Wykonywanie pracy technicznej – Ekologiczne instrumenty.
  • Koncert z ekologicznymi instrumentami.
  • „Mówię dziękuję” – nauka tańca.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie motoryki dużej.
  • Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.

Temat 4: „Książka moim przyjacielem”

  • wzbogacanie wiedzy na temat: Jak powstają książki?
  • uświadamianie co to jest biblioteka, księgarnia, czym różnią się te dwa miejsca;
  • utrwalanie pojęć: autor, tytuł, wydawnictwo, pisarz, drukarz;
  • uświadamianie jak pisało się książki kiedyś i jak dziś się to robi;
  • wykonywanie okładki do książki, zabawy plastyczne;
  • nauka piosenki pt: „Piosenka o książeczce”
  • Wykonanie zakładek do książki zabawy plastyczno techniczne.
  • Poznanie przepisu na papier czerpany.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie motoryki dużej.
  • Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

Temat 5: „Baśnie, bajki i legendy”

  • Uświadamianie co to są baśnie, bajki i legendy i czym się od siebie różnią.
  • Poznanie pojęcia „morał”.
  • Słuchanie legendy „O smoku wawelskim”
  • Przeliczanie w zakresie 10. Dopasowywanie liczmanów.
  • Utrwalanie pojęcia „para”.
  • Zabawa plastyczna wykonywanie zwierząt do znanego wiersza „Stefek Burczymucha”.
  • Rozwijanie motoryki małej podczas zabawy plastyczno – technicznej „Złota rybka”
  • Zabawy muzyczno – ruchowe przy utworze Ludwiga van Beethovena „Marsz turecki”
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie życia owadów.

 

 

 

 

Font Resize