Gr. X Kangurki

Co porabiają Kangurki w styczniu?

  1. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
  • Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy;
  • Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania podczas spacerów i wycieczek w miejscach publicznych (ulica, park, sklep);
  • Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości;
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
  • Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania, a także rozdzielania po kilka;
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru;
  • Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.
  1. Ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa
  • Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.
  • Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
  • Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).
  • Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.
  1. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
  • Umożliwienie zdobywania wiedzy na temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
  • Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
  • Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka

  • Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
  • Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu;
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
  • Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski;
  • Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami);
  • Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku;
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością.
Font Resize