Gr. I Myszki

Co porabiają Myszki w kwietniu?

  1. Tydzień 1
    Temat: „ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY”
    – poznanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
    – nazywanie elementów stołu wielkanocnego;
    – uwrażliwianie na tradycje;
    – kultywowanie tradycji „przygotowanie koszyka do poświęcenia”;
    – kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
    – rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku;
    – poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno- ruchowych;
    – kształtowanie wrażliwości na barwę instrumentu;
    – rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspólnego muzykowania;
    – rozwijanie umiejętności przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieków;
  2. Tydzień 2
    Temat: „WIELKANOC”
    – zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach;
    – odróżnianie miasta od wsi;
    – dzielenie się wiedzą z innymi;
    – rozbudzanie szacunku do różnych grup społecznych;
    – odmienności kulturowej;
    – rozwijanie procesów analizy i syntezy;
    – wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków;
    – ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;
    – utrwalenie pojęcia „para”;
    – dobieranie par przeciwstawnych;
    – kształtowanie umiejętności pokonywania trudności;
    – poznanie charakterystycznych cech kotów;
    – klaskanie w rytm melodii;
    – rozwiązywanie wrażliwości muzycznej;
    – poznanie zwyczaju śmigusa- dyngusa i przygotowanie własnej dyngusów ki;
    – ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno- technicznych;
    – odczuwanie przynależności podczas uczestnictwa w tradycjach rodzinnych.

    Tydzień 3
    Temat: „Z KULTURĄ ZA PAN BRAT”
    – rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka;
    – wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji;
    – ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
    – rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
    – doszukiwanie się przyczyny wydarzenia;
    – poznanie zasad zachowania się w kinie.
    – dostrzeganie regularności rytmu w zabawie;
    – rozwijanie umiejętności naśladowania;
    – poznanie zasad zachowania się w teatrze;
    – poszerzanie wiedzy na temat baletu;
    – rozwijanie płynności ruchów;
    – wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
    – poznanie zawodu malarza;
    – wdrażanie do odpowiedniego używania słów: „malarz, galeria, obraz”
    – wyrażanie siebie w malarstwie.

    Tydzień 4
    Temat: „JESTEM KULTURALNY”
    – ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole;
    – kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych;
    – motywowanie do udziału w życiu kulturalnym przedszkola;
    – poznanie akcesoriów urodzinowych;
    – kształtowanie odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości typu urodziny;
    – stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
    – utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: „Dzień dobry i do widzenia”;
    – ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
    – motywowanie do kulturalnego zachowywania się;
    – próba określenia własnych praw na podstawie piosenki;
    – ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu;
    – wyrażanie emocji w formie śpiewu;
    – rozwijanie zdolności plastycznych;
    – odczuwanie potrzeby wyrażania siebie w parach plastycznych;
    – dostrzeganie wartości emocjonalnej w gotowej pracy.

     

Font Resize